Odpady Komunalne Grudziądz

1 października weszły w życie dwie Uchwały Rady Miejskiej

A A A

Uchwały ws. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy-miasto Grudziądz oraz szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przyjęli Radni na nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej tj. 9 września.

Konieczność uchwalenia nowego regulaminu utrzymania czystości i porządku wynika przede wszystkim z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Ponadto w dokumencie ujęto zapisy dotyczące zmian w funkcjonowaniu systemu odbioru odpadów komunalnych. Na podstawie przeprowadzonych analiz i informacji napływających od przedsiębiorców świadczących usługę odbioru i zagospodarowania odpadów wskazano, że konieczna jest zmiana częstotliwości odbioru szkła, odpadów biodegradowalnych i zmieszanych w zabudowie jednorodzinnej.

Do tej pory szkło obierane było raz w miesiącu, zdecydowano się jednak na zmianę częstotliwości na raz na dwa miesiące w związku z niewielką ilością powstających odpadów. Z kolei zmieszane odpady odbierane były raz w tygodniu, w nowym regulaminie dopuszczono zmniejszono częstotliwość na jeden na dwa tygodnie. Również odpady biodegradowalne powstające w okresie zimowym w zabudowie jednorodzinnej, bez odpadów z ogrodu, stanowią niewielką ilość. Podjęto zatem decyzję, by od 1 grudnia do 28 lutego każdego roku umożliwić jeden odbiór tych odpadów.

Zaproponowane w projekcie uchwały zapisy w ocenie Prezydenta mogą mieć realny wpływ na obniżenie kosztów funkcjonowania systemu odbioru odpadów komunalnych. Ma to ogromne znaczenie w sytuacji, gdy miasto unieważniło 2 przetargi na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych ze względu na zdecydowanie wyższe kwoty zawarte w ofertach od zabezpieczonych na ten cel środków w budżecie.

Warto zaznaczyć, że odbiór w zabudowie jednorodzinnej zmieszanych odpadów komunalnych raz na dwa tygodnie, szkła raz na dwa miesiące oraz ograniczenie odbioru odpadów biodegradowalnych zimą jest już stosowany w wielu miastach.

W uchwale w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę powtórzono zapisy ujęte w poprzedniej uchwale dotyczące częstotliwości odbioru odpadów. Ponadto określono tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorców odbierających odpady lub przez prowadzącego PSZOK.

link do uchwał poniżej:

Biuro Prezydenta

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

X