W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Odpady Komunalne Grudziądz

Kontrole posiadania umów na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych

Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.), Urząd Miejski w Grudziądzu zawiadamia, iż przystępuje do kontroli właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których wytwarzane są odpady komunalne, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy-miasto Grudziądz, w zakresie posiadania przez nich aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne zalicza się np. nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe, budynki użyteczności publicznej, lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne, targowiska, cmentarze, garaże itp.

Podczas kontroli właściciel nieruchomości zobowiązany będzie do okazania zawartej umowy na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą odbierającym odpady, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonym przez Prezydenta Grudziądza oraz dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za te usługi (rachunki, faktury) w 2022 i 2023 roku.

Kontrole będą przeprowadzane przez upoważnionych pracowników Biura Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu oraz Straży Miejskiej i będą prowadzone zarówno w terenie, jak i zdalnie.

W celu usprawnienia procesu kontrolnego upoważnieni pracownicy Biura Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu będą wysyłali do właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których wytwarzane są odpady komunalne wezwania o konieczności przedłożenia:

  • umowy zawartej z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej,
  • dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury).

 

Szczegóły w sprawie kontroli dostępne są tutaj

Prosimy właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których wytwarzane są odpady komunalne, a którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy-miasto Grudziądz o przygotowanie do kontroli umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej oraz dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury) za 2022 i 2023 rok, natomiast właścicieli powyższych nieruchomości, którzy do tej pory nie zawarli jeszcze umów na odbiór odpadów komunalnych ze swoich nieruchomości, prosimy o jak najszybsze ich zawarcie, gdyż zgodnie z art. 10 ust. 2 u.u.c.p.g. uchylanie się od ww. obowiązku może skutkować ukaraniem właściciela nieruchomości karą grzywny.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Biurem Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu nr tel. (56) 45 10 285, (056) 45 10 335 lub osobiście w siedzibie Biura przy ul. gen. Sikorskiego 32-36 pok. 5, w godzinach pracy Urzędu.