W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Odpady Komunalne Grudziądz

Segregacja to obowiązek, nie dobrowolność !

Jak segregować odpady komunalne? Co i do jakiego pojemnika powinno trafić? Pomagają nam w tym odpowiednio opisane i oznaczone kolorami pojemniki na odpady komunalne.

Przypominany, że wszyscy mieszkańcy Grudziądza zobowiązani są do segregacji odpadów, zgodnie z aktualnym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy-miasto Grudziądz.

Z informacji przekazywanych do Biura Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu przez przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od mieszkańców Grudziądza w poszczególnych sektorach, wynika, że mieszkańcy Grudziądza nie najlepiej wywiązują się z tego obowiązku, szczególnie jeżeli chodzi o gromadzenie odpadów w pojemniku koloru czarnego na odpady zmieszane przeznaczonego tylko na cztery rodzaje odpadów.

Co to są odpady zmieszane ?

Komunalne odpady zmieszane to grupa śmieci, które nie nadają się do ponownego przetworzenia. Wyrzucamy więc do nich wszelkiego rodzaju odpady, na które nie został przewidziany odrębny pojemnik, bądź punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Co zatem wrzucać do pojemnika na odpady zmieszane?

Zgodnie z obowiązującym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy-miasto Grudziądz do pojemnika koloru czarnego  wrzucamy tylko:

  • popiół z węgla i koksy,
  • odpady z mięsa i ryb,
  • artykuły higieniczne,
  • odchody zwierząt domowych.

 

A zatem do pojemnika koloru czarnego nie wrzucamy:

  • butelek PET,
  • puszek po napojach,
  • kartonów po mleku oraz napojach,
  • tworzyw sztucznych,
  • butelek szklanych,
  • papieru i tektury,
  • przeterminowanych leków,
  • baterii i akumulatorów,
  • odzieży i tekstyliów,
  • odpadów poremontowych i budowlanych.

 

Informujemy, że przestrzeganie przez mieszkańców zasad prawidłowej segregacji odpadów komunalnych jest kontrolowane przez upoważnionych pracowników Urzędu Miejskiego oraz przez ekipy odbierające odpady.

Poniżej kilka przykładowych zdjęć z kontroli podczas których stwierdzono nieprawidłową segregację odpadów komunalnych przez mieszkańców w pojemniku koloru czarnego na odpady zmieszane:

W przypadku utrzymującej się złej jakości segregowania odpadów lub utrzymującego się braku segregacji odpadów, mieszkańcy nieruchomości na której został stwierdzony przez kontrolujących brak segregacji lub jej zła jakość, mogą zostać obciążeni zgodnie z obowiązującymi przepisami podwyższoną opłatą za odbiór odpadów komunalnych z ich nieruchomości tj. kwotą 84,00 zł/od każdego mieszkańca zamieszkującego nieruchomość na której stwierdzono złą jakość segregacji lub jej brak.